sobota, 6 września 2014

Zrozumieć przekaz...

Musiałam, musiałam, muszę... nie wiem jak to nazwać ... Może wy po przeczytaniu jakoś to nazwiecie, ale ja muszę po prostu wyrzucić z siebie żal i złość na bezmyślność i niechęć ludzką.
Od jakiegoś czasu w sieci krążą filmiki, pokazujące, jak ludzie wylewają sobie wodę z kostkami lodu na głowę i nominują do zadania innych. Zrobili z tego super zabawę i zbierają lajki pod postami. Zatracili gdzieś ideę tego po co to się robi.
Idea szczytna, jak każda akcja charytatywna, pomagać warto i to jest zawsze dla mnie wielkie!!!
Wpłacamy na fundację SLA, oblewamy się wodą tak, by poczuć ból w mięśniach i nominujemy znajomych, by powtórzyli akcję u siebie.... Poza tą wodą jest oki.
I tak ból, który odczujemy po wylaniu na siebie tej zimnej wody nie będzie współmierny do tego, który odczuwają ludzie, którzy są pochłaniani przez SLA, ale oki... szkoda wody, można było wymyślić coś innego.
Ale jeśli szczytny cel, jestem w stanie przymknąć oko. Tyle, że w sieci pojawiło się wielkie marnowanie wody, wylewanie jej bez powodu.
Temu choremu zjawisku jestem przeciwna. Jak już wspomniałam, nie uważam, by zabranie komuś czegoś, by pomóc drugiemu, było szczytne, ale jest jeszcze wytłumaczalne.
Niszczenie czegoś, by tylko się pokazać i wykorzystywanie do tego jeszcze akcji charytatywnej jest szczytem obłudy.
Weźmy takiego gościa - wylał sobie wodę, nominował kilka osób i dla niego to już!
A gdzie idea? A gdzie wsparcie fundacji???
Dzieci, które papugują po dorosłych, umieszczających filmiki w sieci... tak... moje dziecko też tak zrobiło, oblało się wodą, więc pytam: - Czy wiesz, po co to ludzie robią?
- No tak, nominowali mnie i nie chciałam kupić koleżance żelek”
No więc po raz kolejny tłumaczę, mówię: … Kochanie,! Nie na tym to polega. Nie chodzi o to by oblać się wodą i nominować kolejnych. Zobacz - wylałaś kilka litrów wody, tak po prostu, a na na ziemi są miejsca, w których ludzie jej nie mają … Nie wolno marnować wody.
Córka patrzy na mnie i mówi: - No tak. W Afryce nie ma wody...
- No właśnie - odpowiadam. Dlatego właśnie nie wolno wody marnować. Tłumaczę, że akcja polega przede wszystkim na zbieraniu pieniędzy na walkę z chorobą, na badania, które pomogą wynaleźć lekarstwa.
Myślę, że córka zrozumiała.
Na FB umieściłam zdjęcie dzieci w Afryce, napisałam, że lanie wody sobie na głowę jest idiotyczne. To wywołało ogólne oburzenie większości. Jak to? Przeciwna jesteś pomaganiu!!!
No więc prostuję!
Ja nie jestem przeciwna pomaganiu - jak tylko mam okazję i mogę, to pomagam.
Wszędzie.
Nie czekając na akcje w internecie.
Nie pomagam po to, by cały świat się od razu dowiedział i hołd dziękczynny składał, bo pomogłam. Nie pomagam jak mogę często anonimowo, cicho tak bym tylko ja wiedziała.
Dlatego tak bardzo boli mnie to, że ktoś zarzuca mi coś, co nie jest zgodne z prawdą.
Moi drodzy! Ja nie jestem przeciwna pomaganiu, bo pomoc w każdej postaci jest wskazana i ja ją zawsze będę popierać. Przeciwna jestem wykorzystywaniu akcji charytatywnej do celów popularyzujących osobę, jego funpage czy jego posty. Chcesz być sławny? Bądź, ale nie mieszaj z błotem takich szczytnych akcji.
Czytam wpisy i wiem, że wielu jest przeciw akcji, ale tylko dlatego, że akcja nabrała monstrualnie chorego rozmiaru. Co drugi z moich znajomych wylał sobie wiadro wody na głowę, nie wiedząc po co... czy to jest dobre? Czy to jest normalne, no chyba nie... i jeszcze zagorzali obrońcy akcji, którzy nie bardzo wiedzą, co czytają … Nigdzie nie napisałam, że jestem przeciwna pomaganiu. Natomiast napisałam i napiszę jeszcze ze sto razy, jeśli będzie to miało do kogoś dotrzeć.
W ten sposób pokazuję, że jestem przeciwna głupocie, brakowi szacunku do akcji charytatywnej i mieszaniu jej z błotem.
Jestem przeciwna wykorzystywaniu akcji, mającej na celu niesienie pomocy do celów osobistych. Jestem przeciwna i brzydzę się kłamstwem ludzi, którzy bezczelnie po dyskusji ze mną na FB piszą, że jestem przeciwna akcji charytatywnej, że nie chcę pomagać.
Reasumując: pomagałam, pomagam i będę pomagać.
A stanowczo sprzeciwiam się głupocie i brakowi umiejętności niektórych osób!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz